6 grudnia 2022
Breaking News

Wynagrodzenie specjalisty ds. SEO

Wynagrodzenie specjalisty ds. SEO

Wynagrodzenie specjalisty ds. SEO: na rynku pracy są teraz regularne możliwości zarabiania pieniędzy na pracy jako specjalista ds. optymalizacji wyszukiwarek. Jest to właściwie dobra opcja, ponieważ nie musimy być ludźmi o tzw. twardych umiejętnościach technicznych, aby poradzić sobie z tego rodzaju pracą i jak wspomniano wcześniej, chociaż jest to w zasadzie praca w branży IT, wspomniana wyżej wymagane są umiejętności techniczne, a w przypadku SEO są na pewno mile widziane, ale niekoniecznie muszą dobrze wykonywać swoją pracę.

Z tego powodu wiele osób zastanawia się np. czy ich dotychczasowe doświadczenie zawodowe nie nadaje się na stanowisko takie jak specjalista SEO. Musimy też sobie wmówić, że jest to stosunkowo nowe stanowisko na polskim rynku pracy, więc nie mamy ogólnego pojęcia ile można zarobić na takim stanowisku i będziemy o tym dyskutować.

Ile zarabiają specjaliści SEO w Polsce?

Wynagrodzenie specjalisty ds. SEO
Wynagrodzenie specjalisty ds. SEO

Podobnie jak w przypadku wielu branż, kwestia dochodów jest dość szerokim tematem, ponieważ dwie osoby pracujące na tym samym stanowisku mogą teoretycznie zarabiać bardzo różne kwoty w zależności od wielu czynników. Jeśli jednak chcemy spojrzeć na sytuację bardziej konkretnie, możemy śmiało powiedzieć, że w kategoriach czystej statystyki większość osób zajmujących stanowiska specjalistów SEO ma dochód między 4 a 6000 zł brutto miesięcznie. Oczywiście ten zakres jest bardzo duży, ale trzeba tu też pamiętać, że poza tym zakresem są też tacy, którzy zarabiają mniej, a niektórzy zarabiają więcej, i jest to całkiem sporo osób, bo w przedziale od czterech do sześciu tysięcy osób, około 30% zatrudnionych jest na stanowiskach specjalistów. Z drugiej strony reszta znajduje się poniżej lub powyżej tej granicy, więc jeśli szukamy pracy, możemy spokojnie założyć, że na pewno dostaniemy wynagrodzenie w tych przedziałach.

Co decyduje o wynagrodzeniu eksperta i jak możemy zwiększyć swoje szanse na wyższe wynagrodzenie?

Powiedzmy, że idąc na rozmowę kwalifikacyjną wiemy na pewno, że na takiej rozmowie zostaniemy poproszeni o określenie naszych oczekiwanych dochodów. Polska jest bardzo szczególnym rynkiem, ponieważ niestety najczęściej jesteśmy pytani o oczekiwane dochody, ale rzadko wiemy z góry, ile pracodawca może nam zaoferować. Z jednej strony taka sytuacja może sprawić, że nasz czas będzie zmarnowany, z drugiej strony nie możemy rozgryźć na jakie pieniądze możemy liczyć w dłuższej perspektywie, tak naprawdę różne oferty mogą być różnymi pozycjami. zwiększyć szanse na lepsze zarobki, nawet przed rozmową kwalifikacyjną.

Wysokie płace w dużych miastach

Trzeba na przykład pamiętać, że jeśli chcemy więcej zarabiać, to jest to niefortunne, ale często oznacza to również konieczność przeprowadzki do większego miasta. Im większe miasto i im większa konkurencja, tym większe zapotrzebowanie rynku pracy na pracowników i mniejsza dostępność tych pracowników. To wszystko przekłada się na sytuację, w której w dużej mierze to pracownicy ustalają warunki, a często zarabiają dużo więcej. Nie bez powodu Warszawa jest miastem, w którym ludzie zarabiają najwięcej. Na przykład w dawnych miastach prowincjonalnych dochód nie jest obecnie atrakcyjny. Oczywiście „gołe” zarobki to nie wszystko, bo tutaj trzeba sobie uświadomić, że od takich zarobków i tak musimy odjąć koszty utrzymania w danym miejscu i nie zawsze zarabiamy więcej, ale faktem jest, że jeśli chcemy dobrze zarabiać, najlepiej znaleźć pracę w dużym mieście.

Kwalifikacje

To oczywiście frazes, ale akceptowanym faktem jest również to, że nasze kwalifikacje są najlepszą gwarancją dobrego zarobku. Prawda jest taka, że ​​jeśli nie mamy doświadczenia np. jako specjalista SEO, a chcemy dobrze zarabiać na takim stanowisku w naszej pierwszej pracy, to lepiej zróbmy dodatkowe kursy, które mogą podnieść nasze kwalifikacje, a nawet jeśli tylko w o na przykład modyfikując witrynę. Zadania profesjonalistów mogą się również znacznie różnić. Na przykład na stanowisku, na które aplikujemy, bardzo wysokie umiejętności, takie jak angielski lub niemiecki, mogą być wymagane bardziej niż czyste umiejętności SEO, ponieważ będziemy mieć do czynienia z klientami z zagranicy.